26.10.12

könyvajánló_többlakásos épületek

ajánljuk szíves figyelmébe mindenkinek a Terc kiadó gondozásában megjelent Többlakásos házak című könyvet, amely 31 - az elmúlt 10 évben épült - többlakásos épület között a Komócsy utcai házat is bemutatja rövid szöveges ismertetővel magyar és angol nyelven, rajzokkal és Tóth Máté fotóival http://cerbenkoc.daportfolio.com/gallery/450588.
Lévai Kanyó Judit által szerkesztett kötet egyébként már a második része a Kortárs magyar építészet sorozatnak. a szubjektív válogatást a beépítés szerinti csoportosítás és Lévai Kanyó Judit összegző bevezetője (Sokan kis helyen) rendezi. 
primér gondolataim a kötettel kapcsolatban - mindazonáltal, hogy szép és hasznos - hogy bele kerültek olyan épületek is, amelyek miatt az ember azt gondolja, hogy tucatszámra épültek az elmúlt évtizedben egyforma társasházak (még ha igényesek is). habár elismerem, hogy kortárs épületeket válogatni nehéz. az ítész amellett, hogy előzmények híján szakirodalmat is alkot, amely komoly felelősséggel jár, darázsfészekbe nyúl, mert egy ilyen kötetben mindenki mást akar látni. (mindenki a sajátját :) ) az utókor tárgyilagos összegzése nélkül a kortárs ködös. esetleg az épületeknek kiosztott szakmai elismerések nyújthatnak segítséget. viszont megtaláltam azt a mintegy 5-10 épületet, amelyet szeretek és gondoltam, hogy benne lesznek, ehhez még csatlakozott másik 5, amelyeket nem ismertem, de tetszenek, így én az elégedett olvasó vagyok!! (hát persze, hogy a Komócsy miatt is :) ) a másik gondolatom még személyesebb volt, amikor hátulra lapoztam az építészek bemutatásához, megállapítottam, hogy milyen kedvezőtlen a férfiak és nők aránya. női szemmel persze.
ha valaki nem ismerné a mi Komócsy házunkat, annak itt egy válogatás a blogon megjelent posztokból vele kapcsolatban: