Tervünk a Litracon pXL anyag felhasználási lehetőségeivel kísérletezik. A szobrok 3 rétegből állnak, a külső rétegek anyaga a Litracon pXL, fekete színben, csiszolt, polírozott minőségben. A betonforma bizonyos területeiről a „pixelek” eltávolítandók, így a sima és a pöttyös felületek, területek váltakozása árnyalja, pontosítja a 2 dimenziós olvasatú alkotásokat.
A szoborcsoport a nagy múltú vízköpők modern parafrázisa, a korra, a fiatalságra, az egyetemi élet elevenségére aktualizált változata. Az ereszcsatornák középkori szörnyalakjai három vidám fiatal ember profiljában születnek újjá. A profilok lehunyt szemmel, önfeledten, játékosan teszik azt, amely évszázadok óta a vízköpők dolga. Látszólag nincs kapcsolatuk a környezetükkel, de hang és fény játékuk folyamatosan jelzi jelenlétüket, elevenségüket, hatalmas méretük az aula minden pontjáról jól látható. A fejek pixeles, raszterpontos kialakítása, az egyszerű, tiszta színek használata, és az erős kontúrok a pop artot, street artot idézik, a „mindennapi fiatalok”-at megjelenítő karakterek megszólítják az egyetem közönségét, valós mimikájuk aktivitást, vidámságot, közvetlenséget közvetít.
A szoborcsoport a nagy múltú vízköpők modern parafrázisa, a korra, a fiatalságra, az egyetemi élet elevenségére aktualizált változata. Az ereszcsatornák középkori szörnyalakjai három vidám fiatal ember profiljában születnek újjá. A profilok lehunyt szemmel, önfeledten, játékosan teszik azt, amely évszázadok óta a vízköpők dolga. Látszólag nincs kapcsolatuk a környezetükkel, de hang és fény játékuk folyamatosan jelzi jelenlétüket, elevenségüket, hatalmas méretük az aula minden pontjáról jól látható. A fejek pixeles, raszterpontos kialakítása, az egyszerű, tiszta színek használata, és az erős kontúrok a pop artot, street artot idézik, a „mindennapi fiatalok”-at megjelenítő karakterek megszólítják az egyetem közönségét, valós mimikájuk aktivitást, vidámságot, közvetlenséget közvetít.
Az egymás felé forduló arcok, és egymásra irányuló vízsugarak kommunikációról, társas viselkedésről keltenek asszociációt. A sziluettek kommunikációs csatornája a víz, amelyet különböző szögben „köpnek”, az ezzel járó a folyamatos csobogás a profilok arckifejezéséhez kapcsolódva a beszédet, a suttogást, a kiáltást szimbolizálja.
A vízköpők elhelyezése az aula hossztengelyére merőleges, így a belépő a totálisan szemből látja először a szobrokat, amely az esetükben totálisan oldalról történik, hiszen a profiljukat ábrázoltuk. A betonformán kialakított kép 2 oldalról azonosan olvasható, így az aula mindkét külső megközelítése ugyanazt az nézőpontot biztosítja.
A fejek belseje rejti a világítást és a vizköpőszerkezetet. Ezeket a technológiai dolgokat egy saválló koracél keretbe helyeztük, amely mozgatható, kihúzható szerkezetével könnyíti meg a szerelést. A keretbe LED szalagot vezetünk szobronként eltérő színben, így a fejek a három alapszínnel színezettek – kék, sárga piros. Ez a belső világítás adja a szökőkút fényét. Ajánlott fényforrás: Flexibilis 5050-es RGB SMD LED szalag, 30 LED/méter. A vízmedence feszített víztükrének szintje 30cm magasan van, az aula érkezési szintjéhez képest, alja követi az aula lépcsőzését, így a mélyebb oldalon 75cm mélységű. A medence fala vízzáró betonból készül és sötétszürke - a szobrok betonszínének megfelelő árnyalatú – medencefestékkel kezelt. A beleállított Litracon tömbök rögzítésének műszaki megoldása a gyártóval egyeztetendő, jövőbeli feladat. A medence feszített víztükrű állóvíz, a csobogásból, vagy egyéb külső fizikai behatásból adódó mozgás során keletkezett víz a medence külső falán lefolyhat, ennek elvezetését a medence körül elhelyezett rozsdamentes vonalmenti elfolyórács biztosítja 10cm szélességben.